Egyesületi verseny 2020 beszámoló

2020.06.08

Egyesületi verseny a Marót-zugon

Immár második alkalommal rendeztük meg a Tiszabercel határában fekvő, festői szépségű Marótzugi-holtágon az egyesületi házi versenyünket. Tavalyi évben a június elejére kitűzött időpontban az árvíz miatt csak augusztusban tudtuk megtartani a versenyünket, és akkor a nagy mennyiségben elszaporodó rucaöröm okozott megoldandó feladatot a versenyzőknek. Idén sajnos az árvíz elmaradt, nagy a vízhiány, így a vízszint is erősen leapadt, és a vízfelületet a sulyom már 12-15 méter szélességben be is nőtte. Szerencsére nem olyan erősen még, hogy a szerelékek elvesztését okozná, hallemaradásokat azonban több esetben is köszönhettek neki a versenyzők. 27 versenyző regisztrált előzetesen a versenyünkre, aminek köszönhetően szinte a teljes partszakaszt benépesítettük. Reggel fél hétkor, szikrázó napsütésben tartottuk meg a megnyitót és a sorsolást, a meteorológusok által ígért ítéletidő szerencsére csak a délutánra érkezett meg a térségbe. Szabályaink szerint egy bot egy horoggal történő halfogást vártunk el a versenyzőktől, ráadásul etetőanyag nélkül! Ez nagyban nehezítette a horgászatot, sok -sok odafigyelést kombinációs készséget igényelt a versenyzőktől. A gyerekek kitartását dicséri, hogy a számukra meghirdetett időtartamot (3 óra) mindenki, első kérdésre meghosszabbította a felnőtteknek hirdetett 5 óra hosszára. A pontyok ugyan nem mutatták úgy magukat, mint gondoltuk, úgy tűnik a délutáni nagy vihar előtti nyomott meleg az ő kapókedvüket megviselte, ugyanakkor olyan fajok kerültek elő a vízből, amikből eddig nem fogtunk sokat, vagy egyáltalán nem fogtunk! Örömünkre, több szép sügér, nagyon szép bodorkák és vörösszárnyú keszegek, naphal és egy szép compó is a fogások közé került. Ezen túlmenően az invazív ezüstkárászok tették ki a fogások zömét, amelyeket a mérlegeléskor összegyűjtöttünk, infomációink szerint ízletes sült halvacsoraként végezték J. Többen fejezték ki abbéli véleményüket, hogy a szerényebb fogásokat kárpótolta nagyon szép környezet, a madárdal, a szép idő, a kora nyári pihentető horgászat! Köszönjük a horgászoknak a kitartást, várunk mindenkit vissza akár családtagokkal, ismerősökkel!